Controlul Financiar Preventiv – Control Financiar de Gestiune

- noile norme metodologice privind exercitarea CFP și noutăți legislative asociate -

Finanțe, Buget și Contabilitate

Controlul Financiar Preventiv – Control Financiar de Gestiune

Evenimentul se adresează persoanelor care își desfășoară activitatea în cadrul compartimentelor de control financiar preventiv, celor care doresc să se perfecționeze în domeniu și/sau doresc să dobândească abilități practice în conformitate cu cele mai noi modificări legislative, în stabilirea principalelor norme profesionale pe care persoanele desemnate cu exercitarea acestei activități trebuie să le îndeplinească, precum și pentru cunoașterea cadrului unitar pentru numirea, suspendarea, schimbarea, destituirea și evaluarea persoanelor care exercită activitatea de CFP propriu. Controlul Financiar Preventiv Control Financiar de Gestiune
În cadrul cursului CFP vor fi analizate prin comparație și modificări aduse prin noua legislație față de prevederile vechilor acte normative.
Este un curs absolut necesar și important pentru orice organizație, care are obligativitatea de a implementa, gestiona și dezvolta un sistem corect al controlului financiar preventiv.

Subiecte abordate

CONTROLUL FINANCIAR DE GESTIUNE (CFG): · Fundamentele Controlului Intern și al Gestiunii · Tehnici Moderne de Control Financiar  ·  Managementul Riscurilor și Conformitatea · Studii de Caz Aplicate și Exerciții Practici · Practica exercitării CFG: controlul ex-ante, controlul ex-post, controlul exhaustiv și controlul prin sondaj; aplicații și studii de caz; · Raportarea activității de CFG; răspunderea juridică; constatarea și recuperarea prejudiciilor; · Elaborarea checklist-urilor de control uzuale în activitatea de control financiar de gestiune – pregătirea activităților de control.

ORGANIZAREA SPECIFICĂ ACTIVITĂȚII DE CONTROL FINANCIAR PREVENTIV

Deschiderea, repartizarea și modificarea creditelor bugetare; angajamente legale din care rezultă, direct sau indirect, obligații de plată; ordonanțarea cheltuielilor; Concesionarea, închirierea, transmiterea, vânzarea și schimbul bunurilor din patrimoniul instituțiilor publice; Conținutul RAPORT-ului privind activitatea de CFP: Operațiuni supuse vizei de CFP; Motivațiile pe care s-au întemeiat refuzurile de viză; Operațiuni refuzate la viză și efectuate pe propria răspundere a conducătorului entității publice.

ELABORAREA LISTELOR DE VERIFICARE, inclusiv: Contractul/comanda de achiziții publice (verificările efectuate de CFP pentru: programul achizițiilor publice, anunțuri, documentația de atribuire, activitatea comisiei de evaluare, raportul procedurii etc); · Deplasări interne/externe, ordonanțare plată personal etc.

ASPECTE SPECIFICE FIECĂREI ENTITĂŢI privind: · Efectuarea CFP asupra angajamentelor bugetare; efectuarea CFP asupra concesionării/închirierii de bunuri aparținând domeniului public; efectuarea CFP asupra proiectelor de angajamente legale; · Răspunderea persoanelor cu atribuții de CFP și a conducătorului entității.

RAPORTĂRI PRIVIND SISTEMUL DE CONTROL INTERN și coordonarea cu procedurile CFP: · Definirea obiectivelor organizației astfel încât să corespundă pachetului de cerințe SMART; analiză și aplicabilitate privind indicatorii de performanta; ·Evaluarea modului de implementare a controlului intern: raportarea semestrială/anuală privind stadiul implementării, dezvoltării și rezultatele înregistrate în SCIM; elaborarea situației sintetice a rezultatelor autoevaluării. Controlul Financiar Preventiv Control Financiar de Gestiune

RISCURI ASOCIATE PROCEDURII DE CONTROL PRIVIND OPERAŢIUNILE PREZENTATE LA VIZĂ; NOTA DE RESTITUIRE; REFUZUL DE VIZĂ: · Analiză și soluții în cazul refuzului de viză. Autorizarea efectuării unor operațiuni pentru care se refuză viza de CFP; · Raportări privind CFP propriu; · Condițiile necesare a fi îndeplinite de persoanele ce se numesc în activitatea de control financiar preventiv propriu și principiile care stau la baza desfășurării acestei activități; Registrul riscurilor; aplicație privind procedura de sistem “Managementul riscului”.

STUDII DE CAZ. Curs Contabilitate si Control Financiar Preventiv – CFP

Certificarea finală

Ca urmare a parcurgerii programului, OK Service Corporation va emite un Certificat de Participare pentru fiecare participant.

Cursurile corespund art. 479 din Codul Administrativ, care prevede acordarea de credite, pentru promovarea în grad profesional.

Taxa de participare

Clasă: 1430 lei

Online: 1080 lei

Data limită de înscriere pentru acest program este 15.11.2024!

Reducere

5% pentru minim 2 participanți la taxa de instruire

Descarcă prospectul

Pentru a vizualiza prospectul acestui program, vă rugăm să apăsați pe butonul de DESCARCĂ PROSPECTUL de mai jos, să completaţi câmpurile solicitate și să trimiteți formularul. Veți fi redirecționat automat către prospectul programului după trimiterea formularului.

Înscriere

Pentru a vă înscrie la acest program, vă rugăm să apăsați pe butonul DESCARCĂ FORMULARUL de mai jos. După completarea datelor de contact se va deschide formularul de înscriere în format PDF, care va trebui salvat și completat (se poate completa folosind opțiunea Fill & Sign, sau imprima și completa cu pixul). Formularul completat, semnat și ștampilat se va trimite la adresa de e-mail inscrieri@okservice.ro

SEAP

Suntem prezenți cu programele din portofoliul nostru pe site-ul de achiziții publice https://www.e-licitatie.ro (SEAP). Ne găsiți la secțiunea operatori economici cu următoarele date de identificare:

Denumire participant – S.C. OK SERVICE CORPORATION S.R.L.
Oraș / Județ – Ploiești / Prahova
Cod Unic de Înregistrare – 1347190
Tip – Ofertant
Nr. referință – CFG2011

Date

20 - 21 nov. 2024

Certificari

Certificat OKSC
București, Hotel Grand Continental

Locație

București, Hotel Grand Continental
Calea Victoriei 56, București 010083

Organizator

OK SERVICE CORPORATION
Website
https://okservice.ro

Lector

Go to Top