Curs efactura

DESPRE E-FACTURA: De la 1 iulie 2022, sistemul e-Factura este OBLIGATORIU pentru domeniul achizițiilor publice, adică în relația B2G și pentru vânzările de produse riscante în relația B2B.

La finele lunii iulie 2023, Consiliul UE a aprobat derogarea privind adoptarea e-Factura obligatorie pentru toate firmele din România cu aplicabilitate pentru perioada 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2026.

Astfel persoanele impozabile stabilite în România vor trebui sa emită numai facturi electronice între ele, ceea ce înseamnă că toate vor trebui transmise în sistemul e-Factura, conform unei prevederi distincte aflate în Legea (296/2023) măsurilor fiscal-bugetare pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în data de 26 septembrie 2023 și care se dorește a fi aplicabilă începând cu 1 ianuarie 2024.

Astfel, companiile stabilite în România sau nerezidenții înregistrați în scopuri de TVA în țara noastră vor fi obligați să raporteze toate facturile emise pentru operațiuni taxabile în România în sistemul RO e-Factura și trebuie să aibă în vedere trei termene importante: 1 ianuarie, 1 aprilie și 1 iulie 2024.

Nerespectarea obligației de transmitere a facturii în sistemul RO e-Factura în termen de cinci zile lucrătoare de la data emiterii (raportare valabilă până la 30 iunie 2024 pentru companiile din România și pe termen nelimitat pentru nerezidenții cu cod de TVA în România) se sancționează cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei pentru marii contribuabili, de la 2.500 la 5.000 lei pentru contribuabilii mijlocii și de la 1.000 la 2.500 lei pentru contribuabilii mici și pentru cei nerezidenți.

În concluzie, contribuabilii vizați de obligativitatea RO e-Factura trebuie să înceapă cât mai repede să se pregătească, astfel încât să respecte termenele prevăzute de lege.

Cursul practic de implementare e-Factură va cartografia sistemul de raportare, fiind gândit ca un instrument de orientare care să ajute participanții să înțeleagă mai bine ce presupune sistemul e-Factură, entitățile obligate să îl folosească, implicațiile utilizării sale și alte aspecte practice.

Subiecte abordate în cadrul cursului

  • OUG 115/2023 Factura electronică
    • Modificări e-Factura pe scurt
    • Ianuarie – iunie 2024
    • Iulie 2024 –
    • Recapitulare
    • Nefuncționarea SPV
  • Ce obligații avem când emitem facturi electronice?
  • Cum modificăm procedurile interne pentru a ne asigura că primim toate facturile emise de partenerii noștri?
  • Cum ne este afectat dreptul de deducere?
  • Ce sancțiuni sunt aplicabile?
  • Detalii legate de factura electronică (obligații de arhivare, obligații în relație cu partenerii nerezidenți, situația trimiterii eronate, facturi de reducere sau storno, etc)
  • Modalitatea de acces a sistemului e-Factura
  • Cine trebuie să se înregistreze și ce obligații au aceștia?
  • Cum trebuie să modific procedurile interne pentru a putea emite facturi electronice și pentru a primi facturi electronice?
  • Modalitatea de transmitere în e-Factura.

Cursul este organizat pe durata unei singure zi, fiind împărțit în două ore de prezentări și explicații, finalizate cu două ore de întrebări și răspunsuri, în care lectorul va răspunde punctual la nelămuririle participanților.

CALENDAR

Acest curs face parte din portofoliu și este disponibil la cerere.

Ne puteți contacta la:

+4 0722 456 496
office@okservice.ro

sau completați formularul de contact: