curs comunicare in situatii de criza
Tematică
Comunicarea de criză și rolul managerului: gestionarea crizelor; evoluția procesului de comunicare pe timpul crizei.
Motivație și unitatea echipei în perioade de criză:
- acceptarea noii realități; pregătirea pentru ce urmează;
- primii pași dintr-un plan de criză; echipa care lucrează de acasă;
- interesul propriu vs. implicarea socială; gândirea în perspectivă.
Motivarea salariaților și dezvoltarea de noi proiecte:
- raportarea la oamenii cu care vei lucra; stabilirea țintelor de atins;
- resurse utile; punți de legătură între manager și salariați.
Comunicare internă; armonie în echipă:
- planul de comunicare internă; analiza problemelor organizației, în vederea definirii unui plan de comunicare;
- definirea audiențelor; definirea mesajelor din planul de comunicare; definirea mijloacelor de comunicare;
- monitorizarea planului și integritatea feedback-ului de la membrii organizației; instrumente utile pentru comunicare.
Aspecte practice privind fluxurile de comunicare: top management, angajați, public, colaboratori, parteneri, terți, organe de control.
Analiza practică a principiului ”de la comunicare la rezultat”.
Comunicare organizațională și campanii integrate: social media & online strategy; conferințe de presă și speech; menținerea relațiilor; analiza concurenței; organizarea de evenimente; pregătirea întâlnirilor de lucru; tehnici de negociere ca formă de comunicare managerială.
Construirea și motivarea echipei; comunicarea și identitatea organizației: procesul de construire; managementul imaginii; comunicarea internă: forme ale comunicării și utilizarea lor eficientă.
Construirea unei baze de date cu jurnaliști; stabilirea unui media-plan; stabilirea unor parteneriate media și monitorizarea efectelor.
Comunicarea interpersonală: bariere, strategii; persuasiune și argumentare în comunicarea interpersonală.
Tipuri de comunicare și analiza lor: comunicarea scrisă/comunicarea verbală (ton, timbru, intonație); comunicarea nonverbală, comportament, folosirea timpului, utilizarea artefactelor.
Rolul specialistului în PR; profilul și reguli de bune practici.
Modalități practice de comunicare în instituții/organizații:
- rețele de comunicare: feedback, comunicarea față în față, comunicarea prin ședințe; modele, rapoarte;
- documente manageriale: agenda (document de ședință), procesul verbal (minută), scrisoarea (comunicare internă sau externă);
- memorandum; nota internă; raportul managerial;
- relația cu mass-media; monitorizarea presei.
Practica campaniilor de imagine: campanii de imagine pentru instituții publice; campanii de imagine pentru lideri de opinie; campanii de imagine pentru ONG; campanii de relații publice pentru evenimente.
Tactici și tehnici care fac eficiente strategiile de relații publice: tipuri de instrumente ale relațiilor publice; evaluarea eficienței tehnicilor.
Managementul situațiior de risc în sistemul comunicării și al relațiilor publice: aplicații practice privind detensionarea unei situații de criză, consecințele comunicării deficitare sau ale absenței comunicării.
Gestionarea situațiilor de criză și etape în evoluția conflictelor: formularea problemei; identificarea părților implicate (direct sau indirect); cunoașterea nevoilor reale/de bază/din spatele celor declarate, afișate; întocmirea ”hărții conflictului”; găsirea punctelor de întâlnire a nevoilor, cooperarea, brainstorming-ul, analiza SWOT.
Efectele conflictelor în organizații asupra grupurilor competitive, relațiilor dintre grupuri aflate în conflict.
Locuri de muncă dificile și prezența conflictului: surse de conflict, nivele de existență ale conflictului, tipuri de conflict.
Managementul timpului și al stresului: oameni diferiți, conflicte diferite: influența factorului naiv, influența educației, influența mediului, modalități diferite de a reacționa în stări conflictuale.
Coaching-ul pentru dezvoltarea performanței: Ce schimbări se pot obține prin coaching? Coaching individual și coaching de echipă; jocuri de rol.
CALENDAR
Acest curs face parte din portofoliu și este disponibil la cerere.
Ne puteți contacta la:
+4 0722 456 496
office@okservice.ro
sau completați formularul de contact: