Tematică Curs Achizitii sectoriale
NOUTĂȚI LEGISLATIVE
- OUG nr.26/ martie 2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul investițiilor publice
- HG nr. 297/ martie 2022 privind aprobarea condițiilor generale și specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice
- HOTĂRÂRE nr.1/2018 din 10 ianuarie 2018 pentru aprobarea condițiilor generale și specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice
- LEGE nr.208/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr.98/2016 privind achizițiile publice, Legii nr.99/2016 privind achizițiile sectoriale
- OUG nr.64/2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finațate din fonduri externe nerambursabile
- OUG nr.62/2022 privind unele măsuri referitoare la garanțiile de bună execuție constituite în cadrul contractelor de achiziție publică și contractelor sectoriale
- LEGEA nr.86/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr.99/2016 privind achizițiile sectoriale
- OUG nr.54/2022 pentru completarea Legii nr.99/2016 privind achizițiile sectoriale
- OUG nr.55/2022 pentru modificarea OUG nr.60/2020 privind unele măsuri financiare în vederea implementării proiectelor de infrastructură fazate
-
OUG nr.39/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul gestionării financiare a fondurilor europene
- OUG nr.47/2022 ajustarea prețurilor contractelor de achiziție publică/ sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru
- OUG nr.19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanțiile de bună execuție constituite în cadrul contractelor de achiziție publică și al contractelor sectoriale
- OUG nr.26/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul investițiilor publice
- HG nr.342/2022 privind aprobarea mecanismului pentru crearea și utilizarea bazei de date cu utilaje și echipamente prin înființarea Registrului utilajelor etc., în vederea participării operatorilor economici la procedurile de achiziție publică/sectorială din proiectele de infrastructură de transport
- OUG nr.12/2022 pentru modificarea și completarea OG nr.15/2013, privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumerlor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice
Norme metodologice de aplicare: HG nr.375/martie 2022 pentru modificarea și completarea HG nr.394/2016 și HG nr. 395/2016
Operaționalizarea în cadrul SEAP a unor facilități tehnice privind obligația de transparență a modificărilor contractelor de achiziţie publică/acordurilor – cadru și a contractelor sectoriale Curs Achizitii sectoriale
Pregătirea achiziției publice: consultarea prealabilă a pieței; structurarea și redactarea contractului de achiziție publică – modele de clauze de revizuire; clauze cu impact social; modele de clauze cu impact asupra mediului înconjurător
Criterii de calificare și selecție. Motive de excludere a ofertantului
Entități pe capacitățile cărora se bazează un ofertant: terț susținător și/sau subcontractant. Particularități referitoare la susținerea ofertanților în cazul contractului de furnizare
Criterii de atribuire a contractului de achiziție publică şi factorii de evaluare;
Studii de piață
Estimarea prețurilor
Formularea criteriilor legate de standarde în documentația de atribuire
Tipul de procedură aplicat: prag valoric – valoarea estimată a procedurii; lotizare; modalitate de atribuire: contract/ acord cadru
Noutăți privind strategia de contractare: alegerea și justificarea stabilirii criteriilor minime de calificare; alegerea și justificarea criteriului de atribuire – oricare ar fi acesta: prețul cel mai scăzut, costul cel mai scăzut, cel mai bun raport calitate-preț, cel mai bun raport calitate-cost
Justificarea valorii estimate, a lotizării/ nelotizării
Numirea comisiei de evaluare: investire; atribuții; conflict de interes
Aspecte practice privind modificarea contractului de achiziție publică:
Clauze de revizuire; opțiuni; revizuirea prețului contractului de achiziție publică
Modificări substanțiale vs. modificări nesubstanțiale; înlocuirea contractantului Plata directă a subcontractantului; E-Certis şi DUAE
Bune practici privind Platforma SEAP:
- Încărcarea documentelor aferente unei proceduri. Realizarea unei Fișe de date a achiziției. Criterii minime de calificare; Realizarea unui DUAE. Corelarea cu fișa de date a achiziției. Derularea unei proceduri de atribuire online. Acțiuni întreprinse în faza de publicitate a unui anunț – clarificări, notificări, contestații
- Acțiuni întreprinse în perioada de evaluare a ofertelor primite. Garanția de participare. Ofertanți ADMIȘI. Ofertanți RESPINȘI. Clarificări adresate în perioada de analiză și evaluare. Efecte. Comunicări către ofertanți
Evaluarea ex-ante a documentaţiilor de atribuire transmise prin intermediul SEAP, impactul în contextul simplificării controlului ex-ante şi ex-post
Dosarul achiziției: Raportul procedurii de achiziție. Notificări prealabile. Contestații şi efecte: Termene în funcție de valori estimate. Praguri valorice. Obligațiile autorității/entității contractante. Efecte
Aspecte practice privind: pregătirea unei documentații de calificare, ca parte principală a ofertei, pe baza unei documentații de atribuire realizată deja; analiza și evaluarea documentelor realizate de către participanți, cu titlu de ofertă; prezentarea modului în care sunt analizate, evaluate, consemnate în documentele achiziției elementele cuprinse în oferte, respectiv modul în care este organizat, back–officeul unei achiziții publice; analiza rezultatelor obținute în urma evaluării; tehnici de corectare a unei oferte incomplete, insuficiente, inconsistente; interpretarea noțiunilor de furnizor și subcontractant în contractul de achiziție publică/ sectorial
Remedii şi căi de atac în materia achiziţiilor publice: soluționarea contestațiilor depuse la CNSC; Cauțiune: constituire, cuantum, restituire; soluționarea plângerilor împotriva deciziilor CNSC sau hotărârilor pronunțate în primă instanță; constituirea cauțiunii în vederea exercitării dreptului de a contesta o procedură de achiziție publică în fața CNSC; soluționarea contestațiilor formulate în fața instanțelor de judecată; includerea litigiilor de achiziții publice în lista cauzelor urgente, care se soluționează în perioada vacanței judecătorești
Sediul materiei: Instrucțiunea nr. 1/2021; OUG nr. 23/2020; Lg nr. 199/2020; HG nr. 485/2020; OUG 65/2020, privind măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiții; Instrucțiuni şi Notificări ANAP 2021 inclusiv formularele standard electronice (“eForms”). Lg. 98/2016/ Lg. 99/2016/ Lg. 100/2016/ Lg. 101/2016. Curs Achizitii sectoriale
CALENDAR
Acest curs face parte din portofoliu și este disponibil la cerere.
Ne puteți contacta la:
+4 0722 456 496
office@okservice.ro
sau completați formularul de contact: