Implementarea sistemului de control managerial intern conform OSGG nr. 600/2018

Cursul se va desfășura cu prezență fizică în sală – cu respectarea tuturor normelor legale în vigoare – cât și online.

Subiecte abordate:

  • Reglementări legislative, aplicabile post – criză privind controlul intern; soluții practice
  • Coordonarea şi supravegherea prin misiuni de îndrumare metodologică a stadiului implementării şi dezvoltării SCIM la entităţile publice conform OSGG nr. 1054/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice
  • Aplicabilitatea în practică a prevederilor OSGG nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice
  • Regulamentul de organizare şi funcţionare a Grupului de management, a Grupului de suport tehnic şi a Secretariatului tehnic pentru implementarea SCIM și a Strategiei naţionale anticorupţie, SNA
  • Elaborarea și implementarea Progr. de dezvoltare a SCIM
  • Politici şi proceduri practice, privind: autorizarea şi aprobarea, separarea atribuţiilor, accesul la resurse şi documente, verificarea, reconcilierea, analiza performanţei de funcţionare, revizuirea operaţiilor, proceselor şi activităţilor, supravegherea
  • Biblioteca de: obiective generale şi specifice, activități asociate fiecărui compartiment, proceduri formalizate, riscuri (Fișe de identificare, Baze de calcul, Planuri de acțiune, Registru de riscuri), indicatori de performanţă
  • Regulamente şi coduri etice pe domenii de activitate
  • Situații de raportare generate automat
  • Responsabilitățile conducătorilor entităților publice în domeniul CIM
  • Constituirea, componența, organizarea și funcționarea Comisiei de monitorizare, cu structura organizatorică redusă; erori posibile privind organizarea și funcționarea comisiei
  • Noi atribuții ale Comisiei de monitorizare; documente şi raportări; nereguli şi soluții; organizarea şi atribuțiile secretariatului tehnic
  • Noua machetă funcțională a programului de dezvoltare; planificarea activităților: aplicație privind modelul programului pentru dezvoltarea SCIM, stabilirea obiectivelor, erori posibile
  • Aspecte practice privind evaluarea şi autoevaluarea: noua scară de evaluare pe patru trepte a SCIM: conform, parțial conform, parțial conform limitat, neconform; acțiuni privind autoevaluarea SCIM; ghid de completare a chestionarului, întrebări şi răspunsuri
  • Integrarea CIM în activitățile curente ale entității publice; probleme frecvente întâmpinate în cazul unui control şi remedierea lor
  • Analiza şi discutarea fiecărui standard cu privire la probe şi documente:
  • Standardul 1, Etica și integritatea: nereguli şi consilierea etică a angajaților; elaborarea procedurilor privind integritatea, valorile etice, evitarea conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea fraudelor, actelor de corupție şi semnalarea neregulilor
  • Standardul 2, Atribuții, funcții, sarcini: elaborarea ROF; identificarea sarcinilor noi şi/sau cu un grad de complexitate ridicat ce revin salariaților
  • Funcția sensibilă; factori de risc şi identificarea; stabilirea unei politici adecvate de gestionare a riscurilor asociate funcțiilor sensibile
  • Standardul 3, Competența, performanța; evaluarea performanțelor profesionale pe baza obiectivelor anuale individuale. Identificarea nevoilor de pregătire profesională şi stabilirea cerințelor de formare profesională
  • Standardul 4, Structura organizatorică. Realizarea delegării în sens restrâns şi în sens larg. Erori privind delegarea; adaptabilitatea structurii organizatorice la modificările intervenite în interiorul şi/sau exteriorul entității publice
  • Standardul 5, Obiective; documentele în care se pot consemna obiectivele generale şi specifice; tehnici de îmbunătățire, pentru a deveni ”SMART”
  • Exemple de obiective în domeniul resurselor umane, salarizării, contabilității, achizițiilor etc.; deficienţe şi erori posibile
  • Standardul 6, Planificarea; categorii de planuri/documente de planificare în cadrul unei entități publice. Planul strategic şi planul anual de management
  • Modele de planuri. Exemplu de plan completat. Erori privind planificarea
  • Standardul 7, Monitorizarea performanțelor. Cum se stabilesc indicatorii de performanță pentru fiecare activitate/întreaga entitate. Raportarea performanțelor. Raportul anual de activitate
  • Standardul 8, Managementul riscului; registrul de riscuri al entității/ale compartimentelor de la primul nivel de conducere
  • Desemnarea responsabililor de risc şi atribuțiile acestora; toleranța la risc
  • Strategia privind riscul. Catalog de riscuri pe domenii; evaluarea riscurilor
  • Elaborarea planului de implementare a măsurilor de control. Întocmirea raportărilor anuale privind gestionarea riscurilor şi monitorizarea performanțelor
  • Standardul 9, Proceduri; procedura documentată şi componentele minimale; diagrama de proces în cadrul unei proceduri
  • Standardul 10, Supravegherea. Soluții privind implementarea instrumentelor de supervizare şi control privind activitățile organizației
  • Standardul 11, continuitatea activității; planul de continuitate a activității
  • Standardul 12, Informarea şi comunicarea; cerințe privind sistemele IT; tipuri de informații pentru dezvoltarea unui sistem eficient de comunicare pentru îndeplinirea sarcinilor
  • Standardul 13, Gestionarea documentelor. Exemple practice
  • Standardul 14, Raportarea contabilă şi financiară. Analiză
  • Standardul 15, Evaluarea SCIM. Modalitatea de realizare și etape necesare
  • Standardul 16, Auditul intern. Organizarea și funcționarea unei funcții de audit intern în consens cu cerințele legale
  • Analiza practică a activității de control pentru trecerea de la „controlul birocratic„ la „controlul inteligent”
  • Integrarea controlului intern managerial în activitățile curente

Certificat

La finalizarea cursurilor, participanții vor primi Certificate de Participare eliberate de către OK SERVICE CORPORATION, în acord cu prevederile OG nr. 129/2000 cu modificările ulterioare, respectiv Hotărârea nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor public și a OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

Instruire clasă/ online: 1150 Lei
Servicii hoteliere: 4496 Lei

Data limită de înscriere pentru acest program este 09.07.2021!

Sunt asigurate următoarele servicii

Instruire

  • Conform Codului Administrativ
  • Asimilarea cunoștințelor și dezvoltarea competențelor vor fi asigurate prin training interactiv utilizând: exerciții, studii de caz, adaptate la realitatea din cadrul instituției/ autorității/ companiei, jocuri de rol sau simulări filmate, după caz
  • Structura modulară a cursului permite o monitorizare precisă a recapitulărilor și fixărilor conceptuale
  • Mapă de curs personalizată
  • Asigurarea suportului de curs (format electronic): teste psihometrice, de autoevaluare, chestionare, schițe de lucru, templates, bibliografii (lucrări scrise, video și audio – după caz)
  • Echipamente: laptop, videoproiector, tablă sau suport flipchart
  • Pauze de cafea şi networking
  • Certificat de Participare
  • Programul de orientare înainte şi pe durata deplasării
  • Pentru participarea online se va utiliza platforma ZOOM cu cod de acces individual

Servicii hoteliere

  • Cazare 7 zile/ 6 nopți cameră dublă cu mic dejun
  • Masă în sistem a la carte, valoare/ cont/ cameră: 720 lei
  • Bonus: cazare cu mic dejun gratuită pentru însoțitor
  • Însoţirea grupului şi asistenţă logistică permanentă

Înscriere

Pentru a vă înscrie la acest program, vă rugăm să apăsați pe butonul ÎNSCRIE-TE de mai jos, să completaţi câmpurile solicitate și să trimiteți formularul.

ÎNSCRIE-TE

Data

02 - 08 aug. 2021

Taxa de participare

5646RON
Mamaia, Hotel Sulina Internațional

Locație

Mamaia, Hotel Sulina Internațional
Domenii

Go to Top