Subiecte abordate Contabilitate Bugetara si management financiar in sectorul public

Organizarea și finanțarea instituțiilor publice.

Reglementări legislative în domeniul financiar; analiză și dezbateri privind legislația în domeniu.

Inventarierea patrimoniului instituțiilor publice.

Plusuri și minusuri apărute cu ocazia efectuării inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii.

Sistemul național de raportare Forexebug (SNR FXB, OMF nr.1517/2023):

  • Particularități și cazuri practice, privind transmiterea și completarea formularelor din sfera raportării situațiilor financiare în Sistemul național de raportare; probleme întâmpinate, spețe;
  • Verificări și validări de formulare efectuate în sistem; Generarea pachetului de situații financiare; cazuri excepționale;
  • Arhivarea și păstrarea documentelor din SNR FXB; · Corelații minimale pentru Situații financiare generate de SNR FXB vs. Situații financiare depuse pe suport hârtie; · Rolul Curții de Conturi în SNR FXB;
  • Implementarea și stadiul sistemului conform OMFP nr.1026/2017;
  • Calendarul de utilizare a funcționalităților conform OMFP nr.984/2017; Noutăți privind SNR FXB.

RO e-Factura și fluxul emiterii, respectiv primirii facturii electronice în relația dintre operatorul economic și instituția publică (B2G).

Reevaluarea și amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituțiilor publice; trecerea activelor fixe corporale amortizate integral la categoria materialelor de natura obiectelor de inventar;

Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor la instituțiile publice, ALOP (OMFP 547/2009). Acțiuni multianuale.

Repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral majoritar de stat, regii autonome;

Particularități privind contabilitatea proiectelor finanțate din Fonduri externe nerambursabile.

Proceduri contabile. Modele de elaborare.

ORGANIZAREA SPECIFICĂ ACTIVITĂȚII DE CONTROL FINANCIAR PREVENTIV Deschiderea, repartizarea și modificarea creditelor bugetare; angajamente legale din care rezultă, direct sau indirect, obligații de plată; ordonanțarea cheltuielilor; Concesionarea, închirierea, transmiterea, vânzarea și schimbul bunurilor din patrimoniul instituțiilor publice; Conținutul RAPORT-ului privind activitatea de CFP: Operațiuni supuse vizei de CFP; Motivațiile pe care s-au întemeiat refuzurile de viză; Operațiuni refuzate la viză și efectuate pe propria răspundere a conducătorului entității publice.

ELABORAREA LISTELOR DE VERIFICARE, inclusiv:
· Contractul/comanda de achiziții publice (verificările efectuate de CFP pentru: programul achizițiilor publice, anunțuri, documentația de atribuire, activitatea comisiei de evaluare, raportul procedurii etc); · Deplasări interne/externe, ordonanțare plată personal etc.

ASPECTE SPECIFICE FIECĂREI ENTITĂŢI privind:

· Efectuarea CFP asupra angajamentelor bugetare; efectuarea CFP asupra concesionării/închirierii de bunuri aparținând domeniului public; efectuarea CFP asupra proiectelor de angajamente legale; · Răspunderea persoanelor cu atribuții de CFP și a conducătorului entității.

RAPORTĂRI PRIVIND SISTEMUL DE CONTROL INTERN și coordonarea cu procedurile CFP: · Definirea obiectivelor organizației astfel încât să corespundă pachetului de cerințe SMART; analiză și aplicabilitate privind indicatorii de performanta; · Evaluarea modului de implementare a controlului intern: raportarea semestrială/anuală privind stadiul implementării, dezvoltării și rezultatele înregistrate în SCIM; elaborarea situației sintetice a rezultatelor autoevaluării.

RISCURI ASOCIATE PROCEDURII DE CONTROL PRIVIND OPERAŢIUNILE PREZENTATE LA VIZĂ; NOTA DE RESTITUIRE; REFUZUL DE VIZĂ:

· Analiză și soluții în cazul refuzului de viză. Autorizarea efectuării unor operațiuni pentru care se refuză viza de CFP; · Raportări privind CFP propriu; · Condițiile necesare a fi îndeplinite de persoanele ce se numesc în activitatea de control financiar preventiv propriu și principiile care stau la baza desfășurării acestei activități; Registrul riscurilor; aplicație privind procedura de sistem “Managementul riscului”;

CONTROLUL FINANCIAR DE GESTIUNE (CFG), CA PARTE A SISTEMULUI DE CONTROL INTERN:

· Practica exercitării CFG: controlul ex-ante, controlul ex-post, controlul exhaustiv și controlul prin sondaj; aplicații și studii de caz; · Raportarea activității de CFG; răspunderea juridică; constatarea și recuperarea prejudiciilor; · Elaborarea checklist-urilor de control uzuale în activitatea de control financiar de gestiune – pregătirea activităților de control. Contabilitatea institutiilor publice cfp si cfg

Sunt invitați să participe: persoanele care își desfășoară activitatea în cadrul compartimentelor de Control Intern/ Control Financiar Preventiv, Financiar-Contabil, care doresc să dobândească abilități practice în conformitate cu cele mai noi modificări legislative. Contabilitatea institutiilor publice cfp si cfg

Certificarea finală

La finalizarea cursurilor, participanții vor primi Certificate de Participare eliberate de OK SERVICE CORPORATION, în acord cu prevederile OG nr. 129/2000, respectiv Hotărârea nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcționarilor publici și a OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

Reducere

5% pentru minim 2 participanți

Descarcă prospectul

Pentru a vizualiza prospectul acestui program, vă rugăm să apăsați pe butonul de DESCARCĂ PROSPECTUL de mai jos, să completaţi câmpurile solicitate și să trimiteți formularul. Veți fi redirecționat automat către prospectul programului după trimiterea formularului.

Înscriere

Pentru a vă înscrie la acest program, vă rugăm să apăsați pe butonul DESCARCĂ FORMULARUL de mai jos. După completarea datelor de contact se va deschide formularul de înscriere în format PDF, care va trebui salvat și completat (se poate completa folosind opțiunea Fill & Sign, sau imprima și completa cu pixul). Formularul completat, semnat și ștampilat se va trimite la adresa de e-mail inscrieri@okservice.ro

SEAP

Suntem prezenți cu programele din portofoliul nostru pe site-ul de achiziții publice https://www.e-licitatie.ro (SEAP). Ne găsiți la secțiunea operatori economici cu următoarele date de identificare:

Denumire participant – S.C. OK SERVICE CORPORATION S.R.L.
Oraș / Județ – Ploiești / Prahova
Cod Unic de Înregistrare – 1347190
Tip – Ofertant
Nr. referință – CIP0805online

DATA
09 – 10 mai 2025
DATA LIMITĂ DE ÎNSCRIERE
30 aprilie 2025

LECTORI

Petre CRIȘAN și Iulian ȘTEFAN

PLATFORMĂ DESFĂȘURARE
CURSURI ONLINE

ZOOM

Taxa de participare:

1.100 lei

PARTICIPANȚII LA ACEST PROGRAM AU MAI FOST INTERESAȚI ȘI DE…