Seminarul își propune dezbaterea și clarificarea celor mai importante aspecte referitoare la achizițiile publice, în contextul noutăților legislative în domeniu. Curs Achizitii Publice
Tematica abordată
Managementul procedurii de atribuire și derulării contractului:
Criterii de calificare și selecție; criterii de atribuire a contractului de achiziție publică
Formularea criteriilor legate de standarde
Alegerea și justificarea stabilirii criteriilor minime de calificare
Furnizorul și subcontractantul
Registrul modificărilor contractuale
Garanții de bună execuție (OUG nr.62/2022;
OUG nr.19/2022)
Bune practici privind platforma SEAP
Realizarea DUAE
Riscuri în derularea achizițiilor publice
Estimarea valorii contractelor finanțate din fonduri publice și a celor finanțate din fonduri europene.
Diferențe între procedura simplificată și licitația deschisă; atribuirea unui contract/acord-cadru finanțat din PNRR.
Excepțiile prevăzute de lege și cazuri de aplicare a procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare.
Aplicarea criteriilor de atribuire în funcție de praguri și de obiectul contractului.
Cumpărarea directă și procedura proprie; praguri, obligații și diferențe.
Modificarea contractelor, introducerea unor noi subcontractanți și ajustarea prețurilor.
Modificări substanțiale vs. modificări nesubstanțiale; înlocuirea contractantului; plata directă a subcontractantului.
Contravenții în materia achizițiilor publice.
Aplicații practice privind:
- Documente aferente planificării: referatul de necesitate, programul anual al achizițiilor publice și strategia de contractare.
- Aplicarea factorilor de evaluare. Proporționalitatea și justificarea acestora.
- Formule de ajustare a prețurilor.
Publicarea în SEAP a planurilor de achiziții publice; Încărcarea în sistemul electronic a documentației de atribuire; Modalități de prezentare a propunerii tehnice și a propunerii financiare
Teme de interes care au suferit modificări/noi interpretări legislative:
- Noi reguli privind aplicarea criteriilor de atribuire. Criterii de atribuire obligatorii pentru anumite proceduri. Alegerea factorilor de atribuire. Reguli de bună practică.
Modificări privind garanțiile (de participare/de bună execuție).
- Reguli privind ajustarea prețului. Norme cu impact în materie.
- Noi reguli privind stabilirea prejudiciilor.
- Reguli privind solicitarea documentelor aferente DUAE și alte solicitări.
- Proporționalitatea criteriilor de calificare. Reguli de bună practică.
Remedii și litigii în materia achizițiilor publice.
Soluționarea contestațiilor depuse la CNCSC și a celor formulate în fața instanțelor de judecată.
Obligații privind criteriile ecologice aplicabile categoriilor de produse care au impact asupra mediului pe durata întregului ciclu de viață, conform Ordin ANAP nr. 2.395/2023.
Inițierea activității de control ex ante, emiterea deciziei de verificare și înștiințarea autorității/entității contractante (HG nr.1330/ dec 2023). Curs Achizitii Publice
Sunt invitați să participe toți specialiștii din sistemul privat și de stat implicați în procesul de achiziții publice, din departamentele juridice sau financiare, reprezentanții beneficiarilor de finanțări europene care au ca atribuții procesul de realizare a achizițiilor conform legislației în vigoare.
Certificarea finală
Ca urmare a parcurgerii programului, OK Service Corporation va emite un Certificat de Participare pentru fiecare participant.
Reduceri
Instruire 5% pentru minim 2 participanți
Instruire 15% pentru grupuri de 3 – 10 participanți
Descarcă prospectul
Pentru a vizualiza prospectul acestui program, vă rugăm să apăsați pe butonul de DESCARCĂ PROSPECTUL de mai jos, să completaţi câmpurile solicitate și să trimiteți formularul. Veți fi redirecționat automat către prospectul programului după trimiterea formularului.
Înscriere
Pentru a vă înscrie la acest program, vă rugăm să apăsați pe butonul DESCARCĂ FORMULARUL de mai jos. După completarea datelor de contact se va deschide formularul de înscriere în format PDF, care va trebui salvat și completat (se poate completa folosind opțiunea Fill & Sign, sau imprima și completa cu pixul). Formularul completat, semnat și ștampilat se va trimite la adresa de e-mail inscrieri@okservice.ro
Suntem prezenți cu programele din portofoliul nostru pe site-ul de achiziții publice https://www.e-licitatie.ro (SEAP). Ne găsiți la secțiunea operatori economici cu următoarele date de identificare:
Denumire participant – S.C. OK SERVICE CORPORATION S.R.L.
Oraș / Județ – Ploiești / Prahova
Cod Unic de Înregistrare – 1347190
Tip – Ofertant
Nr. referință – AP1904
Taxa de participare:
1.100 lei
PARTICIPANȚII LA ACEST PROGRAM AU MAI FOST INTERESAȚI ȘI DE…