Evenimentul își propune dezbaterea și clarificarea celor mai importante aspecte referitoare la achizițiile publice, în contextul noutăților legislative în domeniu. Curs Achizitii Publice
Tematica abordată:
NOUTĂȚI LEGISLATIVE
- LEGE nr.208/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr.98/2016 privind achizițiile publice, Legii nr.99/2016 privind achizițiile sectoriale
- OUG nr.64/2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finațate din fonduri externe nerambursabile
- OUG nr.62/2022 privind unele măsuri referitoare la garanțiile de bună execuție constituite în cadrul contractelor de achiziție publică și contractelor sectoriale
- LEGEA nr.86/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr.99/2016 privind achizițiile sectoriale
- OUG nr.54/2022 pentru completarea Legii nr.99/2016 privind achizițiile sectoriale
- OUG nr.55/2022 pentru modificarea OUG nr.60/2020 privind unele măsuri financiare în vederea implementării proiectelor de infrastructură fazate
- OUG nr.39/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul gestionării financiare a fondurilor europene
- OUG nr.47/2022 ajustarea prețurilor contractelor de achiziție publică/ sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru
- OUG nr.19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanțiile de bună execuție constituite în cadrul contractelor de achiziție publică și al contractelor sectoriale
- OUG nr.26/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul investițiilor publice
- HG nr.342/2022 privind aprobarea mecanismului pentru crearea și utilizarea bazei de date cu utilaje și echipamente prin înființarea Registrului utilajelor etc., în vederea participării operatorilor economici la procedurile de achiziție publică/sectorială din proiectele de infrastructură de transport
- OUG nr.12/2022 pentru modificarea și completarea OG nr.15/2013, privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumerlor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice
Norme metodologice de aplicare: HG nr.375/martie 2022 pentru modificarea și completarea HG nr.394/2016 și HG nr. 395/2016 Curs Achizitii Publice
Operaționalizarea în cadrul SEAP a unor facilități tehnice privind obligația de transparență a modificărilor contractelor de achiziţie publică/acordurilor – cadru și a contractelor sectoriale
Pregătirea achiziției publice: consultarea prealabilă a pieței; structurarea și redactarea contractului de achiziție publică – modele de clauze de revizuire; clauze cu impact social; modele de clauze cu impact asupra mediului înconjurător
Criterii de calificare și selecție. Motive de excludere a ofertantului Curs Achizitii Publice
Entități pe capacitățile cărora se bazează un ofertant: terț susținător și/sau subcontractant. Particularități referitoare la susținerea ofertanților în cazul contractului de furnizare
Criterii de atribuire a contractului de achiziție publică şi factorii de evaluare;
Studii de piață
Estimarea prețurilor
Formularea criteriilor legate de standarde în documentația de atribuire
Tipul de procedură aplicat: prag valoric – valoarea estimată a procedurii; lotizare; modalitate de atribuire: contract/ acord cadruCurs Achizitii Publice
Noutăți privind strategia de contractare: alegerea și justificarea stabilirii criteriilor minime de calificare; alegerea și justificarea criteriului de atribuire – oricare ar fi acesta: prețul cel mai scăzut, costul cel mai scăzut, cel mai bun raport calitate-preț, cel mai bun raport calitate-cost
Justificarea valorii estimate, a lotizării/ nelotizării
Numirea comisiei de evaluare: investire; atribuții; conflict de interes
Aspecte practice privind modificarea contractului de achiziție publică:
Clauze de revizuire; opțiuni; revizuirea prețului contractului de achiziție publică
Modificări substanțiale vs. modificări nesubstanțiale; înlocuirea contractantului Plata directă a subcontractantului; E-Certis şi DUAE
Bune practici privind Platforma SEAP:
- Încărcarea documentelor aferente unei proceduri. Realizarea unei Fișe de date a achiziției. Criterii minime de calificare; Realizarea unui DUAE. Corelarea cu fișa de date a achiziției. Derularea unei proceduri de atribuire online. Acțiuni întreprinse în faza de publicitate a unui anunț – clarificări, notificări, contestații
- Acțiuni întreprinse în perioada de evaluare a ofertelor primite. Garanția de participare. Ofertanți ADMIȘI. Ofertanți RESPINȘI. Clarificări adresate în perioada de analiză și evaluare. Efecte. Comunicări către ofertanți
Evaluarea ex-ante a documentaţiilor de atribuire transmise prin intermediul SEAP, impactul în contextul simplificării controlului ex-ante şi ex-post
Dosarul achiziției: Raportul procedurii de achiziție. Notificări prealabile. Contestații şi efecte: Termene în funcție de valori estimate. Praguri valorice. Obligațiile autorității/entității contractante. Efecte
Aspecte practice privind: pregătirea unei documentații de calificare, ca parte principală a ofertei, pe baza unei documentații de atribuire realizată deja; analiza și evaluarea documentelor realizate de către participanți, cu titlu de ofertă; prezentarea modului în care sunt analizate, evaluate, consemnate în documentele achiziției elementele cuprinse în oferte, respectiv modul în care este organizat, back–officeul unei achiziții publice; analiza rezultatelor obținute în urma evaluării; tehnici de corectare a unei oferte incomplete, insuficiente, inconsistente; interpretarea noțiunilor de furnizor și subcontractant în contractul de achiziție publică/ sectorial
Remedii şi căi de atac în materia achiziţiilor publice:
soluționarea contestațiilor depuse la CNSC; Cauțiune: constituire, cuantum, restituire; soluționarea plângerilor împotriva deciziilor CNSC sau hotărârilor pronunțate în primă instanță; constituirea cauțiunii în vederea exercitării dreptului de a contesta o procedură de achiziție publică în fața CNSC; soluționarea contestațiilor formulate în fața instanțelor de judecată; includerea litigiilor de achiziții publice în lista cauzelor urgente, care se soluționează în perioada vacanței judecătorești
Sediul materiei: Instrucțiunea nr. 1/2021; OUG nr. 23/2020; Lg nr. 199/2020; HG nr. 485/2020; OUG 65/2020, privind măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiții; Instrucțiuni şi Notificări ANAP 2021 inclusiv formularele standard electronice (“eForms”). Lg. 98/2016/ Lg. 99/2016/ Lg. 100/2016/ Lg. 101/2016.
Sunt invitați să participe toți funcționarii publici implicați în procesul de achiziții publice, toți specialiștii din sistemul privat încadrați în departamentele de achiziții publice, juridice sau financiare, reprezentanții beneficiarilor de finanțări europene care au ca atribuții procesul de realizare a achizițiilor conform legislației în vigoare. Cursurile corespund art. 479 din Codul Administrativ. Curs Achizitii Publice
Certificarea finală
Ca urmare a parcurgerii programului, OK Service Corporation va emite un Certificat de Participare pentru fiecare participant.
Descarcă prospectul
Pentru a vizualiza prospectul acestui program, vă rugăm să apăsați pe butonul de DESCARCĂ PROSPECTUL de mai jos, să completaţi câmpurile solicitate și să trimiteți formularul. Veți fi redirecționat automat către prospectul programului după trimiterea formularului.
Înscriere
Pentru a vă înscrie la acest program, vă rugăm să apăsați pe butonul ÎNSCRIE-TE de mai jos, să completaţi câmpurile solicitate și să trimiteți formularul.
Reduceri
5% pentru minim 2 participanți
15% pentru grupuri de 3 – 10 participanți
Taxa de participare:
1.100 lei
TVA | Prețurile afișate nu conțin TVA! |
---|
PARTICIPANȚII LA ACEST PROGRAM AU MAI FOST INTERESAȚI ȘI DE…